JellyPages.com

Tuesday, May 16, 2017

Trip Hat Yai day 3

Trip Hat Yai day 3

Hari last ni tak ada aktiviti.Sis pilih untuk balik dengan van sampai border malaysia (50 bath seorang) tunggu di stesen bas Hat Yai yang terletak dekat dengan Asean trade market.Dari hotel sis ambil tuk-tuk (100 Bath).

Van bertolak pukul 9 pagi tapi driver memang tak ikut jadual ye.dia ikut van penuh baru dia jalan.Selagi tak penuh dia akan tunggu jadi di saran datang awal kalau pilih untuk naik van.
Border chop passport

Sampai di border Padang besar dalam 10.30am.rupanya border ni jauh dari pekan padang Besar jadi menapak sikit lah ye .Ada juga orang akan offer tumpang motorsikal ataupun kereta (RM10) sampai stesen teksi tapi konon sis dengan en suami gagah nak jalan kaki.Mau dekat 20 minit la jugak jalan kaki di bawah sinaran matahari memancar-mancar ditambah dengan beg galas t]yang berat macam batu.Sampai stesen teksi ambil pula teksi ke stesen KTM Padan Besar (RM20).

Keretapi dari Padang Besar ke KL pukul 12.55 tgh hari.Penat punya pasal makan pun lupa cuma sebelum naik keretapi beli bekal pau 4 ketul dengan mineral.Disebabkan balik ke KL sis beli tiket untuk platinum ke gold class jadi makanan diberi.Tapi bukan nasi atau mee atau bihun macam dalam kapal terbang ye.Cuma roti 60 sen+bisket oat dengan milo kotak saja.Tapi ok lah dari tak ada.

Sampai KL sentral pukul 6.30ptg.Disebabkan hari Isnin memang ramai la lautan manusia di KL sentral.Jadi malas nak berebut LRT en suami ambil keputusan order UBER.(RM 38)Sampai rumah dalam pukul 8 malam.


HOME SWEET HOME..............The end....

No comments:

Post a Comment