JellyPages.com

Sunday, August 3, 2014

Bandung Syurga shoppaholic---Bab 3

Ikut tentative yang disediakan oleh aku.cewah...hari ni kami bergerak ke Kawah Putih.Salah satu tempat yang korang wajib datang jugak.Tempat ni macam Tankuban juga tapi yang ni korang boleh turun sampai ke gigi air.Awal pagi kami gerak sebab takut jammed.Bandung ni kalau jammed memang jenis melekat punya tambah hari minggu.Menurut Pak Agus hari liburan aka hari cuti memang jammed giler-giler.Dia cakap orang luar dari Bandung pun ramai masuk.Ke kawah putih harg tiket kalau tak salah Rp 15,000 dan untuk kereta Rp 150,000.Perjalanan ke Kawah Putih lagi mencabar.Jalan sempit sangat dan tinggi kena lalu bukit bukau dia.Mujur sepanjang perjalanan aku tak mabuk.Memang adventure la jalan dia.Kawah putih ni tak de apa pun yang menarik cuma untuk tengok volcano la..Tempat ni lagi sejuk dari Tangkuban Perahu.Jadi dinasihatkan bawak sweater dan pakai lah pakaian yang sesuai.Selepas sampai pos bayar tiket kami berhenti sekejap untuk rehatkan enjin kereta.Dalam harga tiket tu memang dah termasuk minuman kita di pos sementara.Disebabkan sejuk jadi kami pilih untuk minum teh panas.Kata Pak Agus rehat dulu sebab masih jauh perjalanan.
terlampau sejuk sampai macam nak beku sudah.
Then kami pun proceed.Separuh jalan Pak Agus bukak tingkap kereta sebab untuk lebih pick up pada enjin.perhh...memang sejuk dan segar je udara dia..
bau ammonia agak kuat.Sapa yang tak tahan ada jual mask.
Kami tak lama di Kawah putih sebab bosan kata encik hubby.sejam lebih je kami kat sini.Semasa turun dari kawah putih banyak kebun strawberi.Aku minta Pak Agus singgah .Memang murah tau strawberi.mungkin sebab ramai yang punya kebun kot.Aku beli sekilo lebih strawberi baru RP 75.000.Balik hotel encik hubby siap pergi mall yang attach dengan hotel kitarang beli chocolate sauce untuk makan dengan strawberi.
yng warna itam tu kenderaan rasmi kami di Bandung

Comel kan strawberi 

Kutip jangan tak kutip.Yang belakang tu la Pak Agus yang sporting

encik hubby asyik selfie je tak nak tolong kutip

Lepas petik strawberi kami ke Cibaduyut.Tempat ni terkenal dengan barangan kulit.Macam beg,kasut dan juga tali pinggang.Just cuci mata je kat sini sebab tak ada yang berkenan di hati.Hari ni pun makan lunch di Saung Mang Enking.Tapi di cawangan lain.Tapi sebelum lunch kami singgah di Kopo.tempat ni memang tempat borong kain.lagi bertambah nyesal aku shopping kat Pasar Baru sebab sini lagi murah.Sepasang kain harga lebih kurang Rp30,000 je..Tapi aku beli jugak la 5 pasang kat sini.untuk buat baju gi kerja.Datang Bandung kena beli pisang cheese jadi kami gi beli pisang cheese dan jajan lain untuk bawak balik. Kat tempat memang dorang proses.Aku beli pisang cheese,pisang salai madu,nabati corn cracker(terbaek) dengan tempe goreng.

Habis lunch kami ke Cihampelas.Kat sini nak beli jeans pun murah.Tapi kami sekejap je kat sini sebab dah kepenatan.Encik hubby just beli baju batik indonesia je kat ni.Sebelum balik hotel Pak Agus bawak kami ke Parfum collector.Memang gila gak datang sini.Boleh beli perfume murah tapi 95% bau macam ori...berbaloi la jugak.Apa lagi aku sambar 5 botol.Iku saiz.Aku ambik yang harga Rp 8,000 kot kalau tak salah aku.

Naik gila tengak kain di Kopo ni.Yang aku pegang tu  tudung




Hadapan Cihampelas Walk tunggu Pak Agus
Malamnya kami dinner di bilk je.Dinner pun encik hubby beli tepi jalan je.Nasi goreng orang miskin nama menunya.Sebab nasi goreng tu letak inner part ayam.Ada rasa la.Maybe sebab lapar kot.

Hari last kami check out awal.Encik hubby konon nak gi cari barang-barang cycling.Tapi sayang banyak kedai belum bukak.Nasib baik jugak ada kedai-kedai kecik tepi jalan jual barang basikal dah bukak.Apa lagi naik gila la.Dia sempat grab helmet jenama nuke head,cycling jersey.Lepas tu kami beli ole-ole kat Kartika Sari.

Dari Kartika sari Kami gi airport.Sampai awal kat airport.Tapi dia ada golden lounge sorang Rp75,000 tempat selesa.tak payah nak berhimpit bersesak.Lepas check in luggage kami lepak kat situ.Dah la tempat selesa.Makanan pun ada korang boleh makan sampai kenyang.WIFI pun laju.Sampai masa flight korang, dorang akan panggil.Cop imegresen pun dorang yang buatkan.memang macam vvip la layanan dia.
nilah golden lounge dis.selesa sangat

hasil pembelian kami



1 comment:

  1. Assalamulaikum Wr, Wb, Tuan / Puan

    Bandung Jakarta Sewa Kereta, Drop Off Airport Bandung, Drop Off Airport Jakarta
    Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

    Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    Hubungi kami Bilangan +62 838 2178 9103 ( Whats app bersedia ) atau email: icanyorke@yahoo.com

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

    Kereta Taip Daily/14 jam
    Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

    Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

    Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

    KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

    Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

    Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

    * semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

    Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
    Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

    Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.


    CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
    HP / SMS / CALL : +62 83821789103
    WhatsApp : +62 83821789103
    email: icanyorke@yahoo.com

    ReplyDelete